Det är inte alltid så lätt...

KoskenkorvA: varför öppnade du för radiotjänst då?
va det inte nån i våran lägenhet som alltid tjatat om ?Stäng av teven och öppna inte dörren om det är nån som du inte känner igen? ?
:)
Olke: jo, exakt.
KoskenkorvA: ...?
:)
Olke: men jag hade satt upp en lapp på grannens dörr, typ: ?hej. jag har fixat 30 meter nätverkskabel. Knacka på om du har tid och ork att fixa ihop ett nätverk // grannen?
KoskenkorvA: ah
bra... :)
Olke: så jag väntade mig att någon skulle knacka på dörren, så när den gjorde det tänkte jag direkt att det var grannen, och insåg inte mitt misstag innan det var för sent.
KoskenkorvA: hehe...
va kostar teveskitgrejen då?
Olke: gubbe: ?hej. Är det du som bor här?
jag: ?nej.?
gubbe: ?nej???
jag: ?nej. jag är bara tillfälligt inneboende här. han om bor här praktiserar i urlicehamn. han är hemma torsdag-söndag?
gubbe: ?jaha. vad heter han då?
jag. ?öh. kristoffer?
gubbe: ?och mer??
jag: ?kristoffer o?
gubbe: ?är han skriven här? har han tv-licens?
jag: ?jag vte inte. jag antar det..?
han: ?när är han född?
jag: ?han är sjuttionia tror jag..?
han: ?och mer..?
jag: ?det har jag inte en aning om?
han: ?och vem är du: ?
jag: ?stefan l?

osv :)

Olke: så vi har teknitkst sett inte åkt fast än.
Olke: dom kommer väl börja jaga oss, så vi får se hur vi löser det.
Olke: men hur jääävla säker man än är på vem det är som knackar på, så kollar vi i hålet först.
KoskenkorvA: hehe ?tekniskt sett? :)
Olke: nä. men jag var ju inte hemma när han kom. Du var hemma. Jag var i ulricehamn :)
Olke: så dom ska försöka få tag på ?mig? igen.. Dom måste ju ha en underskrift.
Olke: så det är bara se till att dom aldrig nånsin får tag i mig igen.
Olke: alternativt tecknar vi en tv-licens, betalar av en eller två räkningar, sen ringer vi och säger att vi gjort oss av med tv:n
KoskenkorvA: hahahaha :)
så jag är på rymmen från radiotjänst i Kiruna.. fast det egentligen är du som är på rymmen.. så även om dom får tag på DIG så gör det inget för du är jag och jag är du.. så bara dom inte får tag mig som är du så är det lugnt :)
Olke: ja, typ :)
KoskenkorvA: det är ju sloklart och enkelt... dom enkla planerna är oftast dom bästa :)
Olke: hehe. det var snyggt ljuget av mig iaf, erkänn :)
KoskenkorvA: ja det var snabbtänkt av dig... :)
Olke: men.. liksom.. fanfanfan.. jag var ju 100% på att det var grannen liksom. inte så konstigt kanske.
KoskenkorvA: ne... men.. det där titthålet på dörren.. det sitter där av en anledning..
och den anledningen är: Kolla i titthålet så slipper du betala tv-licensen
Olke: jag VISSTE att det skulle ställa till problem..
jag hade redan insett problemet.. TIdigare så knackade ALDRIG nån på min dörr oanmäld, men nu så kan ju nån knacka på ändå - typ micke eller martin - och när man börjar vänja sig vid att det är dom, ja då slarvar man med kikhålet, och då är man fucked.
KoskenkorvA: Jag tror Radiotjänst har kartlagt oss... dom har bara väntat på ett tillfälle då dom kan sätta fast oss... Micke och Martin är säkert i maskopi med Radiotjänst... dom har infiltrerat våran lägenhet.. sen sagt till radiotjänst
?Nu är vi såpass bra vänner med dom att dom öppnar oavsett vem som knackar så nu är det bara för er att kliva in? Olke: iof så har jag alltid kollat kikhålet även när jag antagit att det vart grannen, men inte igår. nejnej. nejnej.. fan. .jag blev så exhalterad över nätverksgrejen, det var nog mest det egentligen..

aja. jaha. ja.. aldrig mer öppna dörren utan att kolla i kikhålet + att muta tv:n såfort det knackar på.
Olke: hehe, jo.
KoskenkorvA: så.. egentligen.. så borde Micke och Martin betala våran tv-licens..
dom är fan skylldiga oss det..
KoskenkorvA: vi borde fan programera om dosan som sitter vid den yttersta dörren så att bara folk i huset kan portkoden... inte ge den till nåogn annan.. inte ens polis, brandkår eller ambulans... om nån jävel skadar sig allvarligt och måste ha ambulans så får dom skylla sig själva... alla måste stå enade i kampen mot radiotjänst i kiruna...
Olke: hehe. ja :)
Olke: faaaaaaaaaaan!!!
Olke: jag har hålliit mig undan flera jäva ÅR nu ju!!

Fuckfuckfuck
KoskenkorvA: jag säger ju det... allt är våra grannars fel...
KoskenkorvA: nästan så man ska elda upp deras lägenhet... eller elda lite iaf.. så det pyr lite elakt i några möbler... så dom fattar att det är ett hot...
Olke: hehe. ja.
KoskenkorvA: Nu är dom fan skylldiga oss bredband...
Olke: eller så kan vi slänga ner en brinnande lapp i brevinkastet där det står: ?detta är ett hot?
KoskenkorvA: haha ja =))
Olke: jag har en plan. Det kan vara så att dom ringer från Radiotjänst nu och börjar trackassera oss.

så. i fortsättningen svarar du ?stefan? i telefon, och jag svarar ?hej?.. så om dom frågar om det är kristoffer så säger jag: ?nej, det är stefan. Kristoffer är inte hemma.?

sen kanske man kan smyga in en ?tv:n har gått sönder? eller nåt?
kanske?

fast jag är så jävla van att svara ?arääkristoffer?.. så det komer nog inte funka.. damn.
KoskenkorvA: men måste man en fungerande tv för att man ska betala.. räcker det inte med att det står nått som liknar en tv för att dom ska va nöjda och skicka en faktura på X antal miljoner till en?
Olke: Tv:n får inte vara i bostaden.
KoskenkorvA: Vi kan ju ställa in våran TV hos grannarna och dela TV avgiften på 4
KoskenkorvA: Eller så kan man göra så som dom säger i Cyklar med Galenskaparna :)
?Folk ställer in teven i badrummet och målar om den till en tvål, dom gör allt för att slippa betala tevelicensen.. postar iväg teven till okännda släktingar i dalsland o.s.v? :)
------------------------------------------
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0